top of page
Obrázek autoraUčitel21

Tomáš Bátěk | Katedra výtvarné výchovy


„Zvládnout se dá vše, stačí jen na sobě pracovat.“

Tomáš Bátěk


„Jako mladší jsem o tom, že bych někdy chtěl učit, ani neuvažoval. Ovšem s přibývajícím věkem, díky několika kroužkům a workshopům, které jsem vedl, se učitelství pro mě stalo lákavějším. Po střední škole, kde jsem studoval obor umělecký řezbář, jsem dále pokračoval na vyšší odbornou školu. Na té jsem si zvolil úplně jiný obor – byla jím grafika. Tak jsem přišel na to, že mě osobně baví zkoušet i jiné věci a díky nabytým vědomostem dále předávat své zkušenosti ostatním. Rozhodoval jsem se, kde by se daly nějak dát dohromady tyto dvě části – zkoušet nové věci a zároveň se zlepšit v edukaci. A protože mě to vždy táhlo spíše k tomu, abych něco vytvářel, nějakou výtvarnou věc, byl obor výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého to pravé. Tento obor v podstatě zahrnuje většinu forem, co se týče výtvarné kultury, a zároveň učí, jak tyto nabyté vědomosti může člověk dál předávat. Pak už je jen na nás, jak tyto získané vědomosti budeme dále využívat.


Jsem členem neziskové organizace Olomoucká dílna, kde se pořádají workshopy pro veřejnost, zde mohu vědomosti z našeho oboru aplikovat do praxe. Proto mohu říci, že mi náš obor nedává jen možnost znát teoretický základ, ale mám možnost si teorii i přímo ověřit. I když je to velmi ‚otřepaná‘ fráze, rád bych po vystudování a nástupu do školství vnesl aspoň do oboru výtvarné tvorby něco nového. Přijde mi totiž, že je tento obor velmi podceňován – stejně jako některé další. Mnoho lidí podceňuje výtvarku jako nějakou nudnou aktivitu, kterou si musí projít každý na základní nebo střední škole. Tento postoj bych já osobně chtěl u svých budoucích studentů změnit. Možnost předávat studentům něco nového, ovšem trošku jinými způsoby tak, aby je to bavilo a měli z toho stejně dobrý pocit jako já, je podle mě úžasné.“


Foto: Jakub Konečný

16 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page