Znáte Hovory (be)z karantény? V rámci tohoto cyklu rozhovorů Honza požádal své „parťáky“, aby mu odpověděli na tři otázky k tématu učitelství. V dalším díle této ankety se podíváme, jak na otázky týkající se učitelství odpověděl Petr Hofman, metrolog, člen aktivních záloh a popularizátor Bastionky Olomouc.
Když se řekne „učitel“, jaká první asociace Vám vytane na mysli a proč?
„Já.“ Ano, já, neskromně jako moje maličkost, chtěl být vždy učitelem, po škole jsem učil tři roky na SŠ odborné strojírenské předměty a mrzí mě, že tam už nejsem.
Na které učitele vzpomínáte a proč?
Bylo jich mnoho. Měl jsem rád pana učitele Brijara z matematiky a zeměpisu, našeho třídního v šesté třídě ZŠ. Byl z naší vesnice, odešel z naší školy a přešel do Konice, kde s partou deváťáků jel na cyklokurz a zabil se tam na kole. Konec vyprávění.
Učitel by měl být férový i v neférových situacích, zdravě impulzivní (umět se zdravě naštvat) a také se umět postavit před „cizími“ (jiní učitelé, ředitel, rodič – zvláště agresivní druh) za své žáky.
Které vlastnosti by, podle Vás, měl mít každý učitel a proč?
Když jsem studoval na Pedagogické fakultě UP, jeden docent nám vždy říkal, že učitel musí být buď pedofil, nebo Herodes. :-)
Za mě jsou to tyto vlastnosti: férovost i v neférových situacích, zdravá impulzivnost (umět se zdravě naštvat), umět se postavit před „cizími“ (jiní učitelé, ředitel, rodič – zvláště agresivní druh) za své žáky.
Záměrně neuvádím vlastnosti schopnost podat látku, snahu vysvětlovat dokola jednoduchou věc, protože učitel není pánbůh, aby zvládl vše a pokud na to ten žák nemá, nepomůže mu ani to, když za něj učitel písemku napíše, a pokud na to má, domnívám se, že mnou vyjmenované vlastnosti tomu pomohou.
Comentários