top of page
Obrázek autoraOd Rubense po plejtváka

Karty Hrajeme si s Rubensem a Plejtvákem – Kreativní cesta k umění

Jak podpořit tvořivost žáků na 1. i 2. stupni základních škol? Pomoci vám můžou třeba vzdělávací karty z dílny našich bloggerek Kristýny Ševčíkové a Denisy Daříčkové! V dnešním textu se můžete seznámit s kartami i s jejich možným využitím. Inspirujte se!



V dalším článku přicházíme s praktickou inspirací, jak hravou atmosféru přenést i do výuky výtvarné výchovy. Představujeme vám vzdělávací karty Hrajeme si s Rubensem a Plejtvákem, které mohou obohatit vaši výuku nejen v rámci školních hodin, ale i během návštěv muzeí a galerií.

 

Benátské Bienále již od svého vzniku v roce 1895 představuje mezinárodní platformu pro současné umění. Každý sudý rok se Benátky proměňují v kreativní centrum, kde se setkávají umělci z celého světa a reagují na aktuální společenské výzvy. Téma letošního Bienále „Utopie a dystopie: Umění v čase změny“ nabízí mnoho podnětů i pro pedagogy, kteří chtějí inspirovat své žáky k hlubšímu zamyšlení nad světem kolem nás.

 

Podobnou inspiraci přinášejí i naše karty, které propojují dějiny umění s praktickými aktivitami. Stejně jako umělci na Bienále, i žáci mají možnost tvořit, interpretovat a hledat nové pohledy na umění.




Metodika práce s kartami

 

Karty Hrajeme si s Rubensem a Plejtvákem obsahují 13 různých aktivit, které jsou navrženy tak, aby podpořily tvořivost žáků na 1. i 2. stupni ZŠ. Každá karta obsahuje název aktivity, stručný popis a instrukce pro učitele.

 

Různé způsoby využití karet

 

Karty nabízejí rozmanité aktivity, které lze přizpůsobit potřebám každé třídy. Zde jsou příklady:

 

  • Galerie Bingo: Zábavná aktivita během návštěvy galerie, kdy žáci hledají konkrétní umělecké prvky a zaškrtávají je na své kartě.

  • Skicování naživo: Rozvoj kreslířských dovedností při přímém pozorování uměleckých děl v galerii.

  • Příběh za obrazem: Tvorba příběhů inspirovaných uměleckými díly, která podporuje propojení umění s literární tvorbou.

  • Inspirace v detailu: Žáci hledají detaily v dílech a vytvářejí na jejich základě vlastní obrazy.

  • Umělecké selfie: Moderní způsob interakce s uměním, kdy žáci napodobují pózy a výrazy postav z obrazů.

 

Základní kroky pro práci s kartami:

 

  1. Výběr aktivity: Učitel si vybere aktivitu, která nejlépe odpovídá tématu hodiny nebo aktuálnímu projektu.

  2. Příprava materiálů: Připravte si potřebné pomůcky (skicáky, tužky, fotoaparáty apod.) podle instrukcí na kartě.

  3. Realizace aktivity: Vysvětlete žákům zadání a dejte jim prostor pro samostatnou nebo skupinovou práci.

  4. Reflexe a sdílení: Po skončení aktivity nechte žáky sdílet své výtvory a diskutujte o jejich zkušenostech.

 

Aktivity na kartách jsou navrženy tak, aby podporovaly aktivní zapojení žáků. Žáci se učí pozorovat, interpretovat a diskutovat o uměleckých dílech. Každá aktivita nabízí prostor pro vlastní interpretaci a tvořivost.

 

Příjemnou zábavu přejí

Kristýna a Denisa

Související příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page