Jan Šmída
Jan Šmída pochází z Prostějova, původně chtěl studovat psychologii, ale nakonec zakotvil na pedagogické fakultě, kde na ústavu pedagogiky a sociálních studií studuje vychovatelství. Během 2. ročníku se zúčastnil Erasmu+ ve Slovinsku, což byla pro něj formující životní zkušenost. Poznal mnoho nových lidí, mnoho nových míst. Od svého návratu všem doporučuje – jeďte, dokud máte příležitost! Jak říká, pedagogika je jeho srdeční záležitostí a kromě ní se zajímá o celou řadu dalších témat, jako je vzdělávání, celospolečenské dění nebo sociální problémy napříč generacemi. Jeho poznávacím znamením je, že velmi rád diskutuje – hlavně s vyučujícími.
Proč bych se chtěl stát bloggerem? Velice mě baví tvůrčí psaní, rád projevuji svůj názor a rád také zjišťuji názory ostatních.
Pedagogika se pro mě stala srdcovou záležitostí, snažím se v této oblasti vzdělávat i nad rámec svých studijních povinností. Zajímám se o celou škálu témat, jako je vzdělávání, celospolečenské dění nebo sociální problémy napříč generacemi. Jo, a velmi rád diskutuji – hlavně s vyučujícími.
O Janu Šmídovi
Na výzvu, v níž jsme mezi studenty hledali talentované bloggery, zareagoval hlavně proto, že se zajímá o celou škálu různých témat, ať už se jedná o celospolečenské dění, problematiku vzdělávání či finanční gramotnost. Rád diskutuje se svými přáteli, kolegy i vyučujícími. Je toho názoru, že právě diskuse je nejlepší cestou k poznání a rozvoji komunikačních dovedností.
A jaká témata chystá pro svůj blog? Má náměty na celou řadu různých článků. Bude se věnovat problematice distanční výuky a způsobům, jak ji zkvalitnit a zjednodušit. V záloze má také připraven jeden zajímavý celouniverzitní průzkum, rád by referoval o diskuzi s členy hnutí Změna školství, kterým se v únoru 2021 podařilo prosadit v poslanecké sněmovně nové rozdělení prvního a druhého pololetí v maturitních ročnících na středních školách. Zajímá se rovněž o evaluaci. Funguje evaluace opravdu tak, jak předpokládáme? Možná uskuteční další průzkum mínění studentů a napomůže k jejímu efektivnějšímu využívání...